Mięśnie kapturowe
1 vote, 4.00 avg. rating (83% score)

Ponieważ coraz więcej młodych i starych Polaków decyduje się rozpocząć swą przygodę z siłownią, zamieszczam dzisiaj tekst dotyczący właśnie ćwiczeń fizycznych. Opiszę tutaj wyciskanie żołnierskie, podam grupy mięśniowe, jakie uczestniczą w tym ćwiczeniu i powiem, jak należy je wykonywać poprawnie.
Wyciskaniem żołnierskim nazywamy każdą formę wyciskania wolnego ciężaru, która odbywa się z plecami ustawionymi pionowo. Możemy wyciskać zarówno na stojąco, jak również siedząc na krześle, bądź podłodze. Równie duży wybór mamy, jeśli chodzi o wybór ciężaru. Możemy wykorzystać odważniki kulowe, hantle, bądź sztangę. W pierwszych dwóch przypadkach dochodzą warianty jednorącz lub oburącz.
Jakie mięśnie pracują przy wyciskaniu żołnierskim? Przede wszystkim jest to ćwiczenie, które doskonale oddziałuje na mięśnie kapturowe, ponieważ działają one wówczas w zakresie ruchu bardzo bliskim pełnego. Ponadto aktywnie pracuje również triceps, i mięśnie barku, a w mniejszym stopniu również biceps.
Jeśli chodzi o samo ćwiczenie, nie jest ono skomplikowane. Wszystko, co musimy zrobić, to złapać ciężar tak, aby nie wyginać nadgarstków w trakcie ruchu i podnosić ją do wyprostu łokci, a następnie opuszczać na wysokość oczy. Oczywiste jest to, że należy wykonywać ten ruchu z maksymalną starannością i ostrożnością.