Jak chudnąć w czasie wakacji?
1 vote, 10.00 avg. rating (143% score)

Wakacje to zazwyczaj okres wielkiego lenistwa, imprezowania i jedzenia. Bardzo szybko można wtedy nabrać dodatkowych kilogramów. Ale jednocześnie to dobry moment na wystartowanie z odchudzaniem – trzeba jednak mieć dobry plan. Co zatem zrobić, by w czasie wakacji chudnąć, a nie tyć?

Odpowiednia ilość snu

Sen ma ogromne znaczenie dla wagi – kiedy śpimy mało, mamy więcej czasu na jedzenie, a nasz organizm za mało wypoczywa. Ale ważne są również pory, o których idziemy spać i o których wstajemy. Warto w miarę możliwości trzymać się stabilnego trybu życia. Nie należy wstawać za późno, by od samego rana pobudzić metabolizm do pracy i zjeść lekkie śniadanie. Nie należy też siedzieć za długo, bo wtedy często się je, a organizm nie jest tego w stanie strawić. Jest to tez bardzo praktyczne – uda się nam lepiej wykorzystać czas, ale jednocześnie wypocząć.

Obowiązkowe ćwiczenia

Wakacje, a także wyjazdy wakacyjne to cały czas dobry moment na ćwiczenia – nie należy robić sobie przerwy w treningach. A w czasie wakacji jest jeszcze więcej ciekawych możliwości – można grać w piłkę nożną czy siatkówkę, w badmintona, jeździć na rowerze, pływać, wspinać się, pływać kajakami czy postawić na nordic walking. Na wyjazdach warto też po prostu spacerować – po plaży, po szlakach, po miasteczkach. Najważniejsze jest to, by bezczynnie nie siedzieć lub leżeć.

Na takie wyjazdy warto również zabierać ze sobą sprzęty do ćwiczeń. Jeżeli zapakujemy do torby sportową odzież, ciężarki, piłkę czy matę do ćwiczeń, łatwiej będzie się zmobilizować do takiej aktywności.

Zdrowa żywność

Na wakacjach bardzo szybko można zacząć się źle odżywiać – fast foody, słodkie bułki, lody i gofry, gazowane napoje piwo. Dlatego na miejscu dobrze jest najpierw znaleźć sklep ze zdrową żywnością i w nim się wyposażać – kupując owoce, warzywa, batoniki zbożowe, nabiał. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest też omijanie miejsc z niezdrową żywnością, by nie wystawiać się na pokusę. Nie warto również odwiedzać typowych lokali i restauracji – w takich miejscach je się zazwyczaj bardzo dużo, a poza tym nie jest to żywność fit. Kiedy w czasie urlopu zrezygnuje się z takich posiłków, na pewno dobrze wpłynie to na naszą wagę.

W czasie wyjazdów dobrze jest też gotować obiady – oczywiście jeżeli istnieje dostęp do kuchni. Dzięki temu można zaoszczędzić sporo pieniędzy, jednak przede wszystkim uchronić się przed dodatkowymi kilogramami. Jeden ciepły i pełnowartościowy posiłek na pewno wyjdzie nam na zdrowie.